Προϊόντα για Επιβατικά / Βαν / 4x4

stage_image1_lg

Τεχνολογία

Ανάμιξη ελαστικών

Τι πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με την ανάμιξη των ελαστικών στο όχημά σας.

Για να απολαμβάνετε τα βέλτιστα χαρακτηριστικά των ελαστικών κατά την οδήγηση, η Continental συνιστά να τοποθετούνται ίδια ελαστικά σε όλους τους τροχούς του οχήματός σας. Με άλλα λόγια, πρέπει να εφαρμόζονται σε κάθε τροχό ελαστικά του ίδιου κατασκευαστή, με το ίδιο σχέδιο πέλματος, την ίδια διάσταση, τον ίδιο δείκτη φορτίου και τον ίδιο δείκτη ταχύτητας. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι, σε όλες τις θέσεις των τροχών, η διάσταση του ελαστικού, ο δείκτης φορτίου και ο δείκτης ταχύτητας να συμβαδίζουν με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του οχήματος. Σε πολλές χώρες, η δέσμευση αυτή είναι υποχρεωτική από τον νόμο. Η οδήγηση του οχήματός σας με μη συνιστώμενη μίξη διαστάσεων και κατασκευαστών ελαστικών και δεικτών ταχύτητας μπορεί να είναι επικίνδυνη και παράνομη. Ακολουθήστε τις συστάσεις του κατασκευαστή του οχήματός σας ή/και ζητήστε συμβουλές από εκπαιδευμένο ειδικό στα ελαστικά αν σκέφτεστε να αναβαθμίσετε τα ελαστικά σας χρησιμοποιώντας διαφορετικές διαστάσεις, άλλους κατασκευαστές, και διαφορετικούς δείκτες φορτίου ή ταχύτητας. 

Γιατί είναι ωφέλιμη η εναλλαγή των ελαστικών;

Για να έχετε ομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά σας και για να μεγιστοποιηθεί η ζωή του πέλματος, θα πρέπει να εναλλάσσετε τακτικά τα ελαστικά σας. Ακολουθήστε τη σύσταση του κατασκευαστή του οχήματος για τη σειρά και το διάστημα της εναλλαγής. Εφόσον δεν υπάρχει διαφορετική προδιαγραφή από τον κατασκευαστή του οχήματος, η Continental συνιστά την εναλλαγή των τροχών κατά τους άξονες σε τακτικά χρονικά διαστήματα. Για παράδειγμα, κατά την αλλαγή των θερινών σε χειμερινά ελαστικά ή σε διαστήματα των 5.000 km ή 10.000 km ή και νωρίτερα, αν αρχίζει να εμφανίζεται ανομοιόμορφη φθορά στο πέλμα. Αν τα ελαστικά αρχίζουν να παρουσιάζουν ανομοιόμορφη φθορά στο πέλμα, ζητήστε από τον αρμόδιο στο σέρβις να ελέγξει ή/και να διορθώσει κάθε ενδεχόμενο πρόβλημα ευθυγράμμισης οποιουδήποτε τροχού ή τυχόν μηχανικό πρόβλημα.

Οι ρεζέρβες σε κανονική διάσταση (όχι οι προσωρινές ρεζέρβες μικρότερης διάστασης) με ίδια διάσταση και κατασκευαστή όπως τα ελαστικά που έρχονται σε επαφή με το οδόστρωμα, θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται και αυτές στην εναλλαγή των ελαστικών. Όταν χρησιμοποιείτε στην εναλλαγή ρεζέρβες  κανονικού μεγέθους, να ελέγχετε πάντα και να ρυθμίζετε την πίεση του αέρα που έχουν.

Προσαρμόστε τις πιέσεις στα ελαστικά σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή του οχήματος για τη νέα θέση τροχού (η πίεση που καθορίζεται για τον εμπρός και για τον πίσω άξονα μπορεί να είναι διαφορετική).

Η εναλλαγή των ελαστικών σας μπορεί να επηρεάσει το Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών (TPMS). Συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήστη του οχήματός σας ή έμπειρο εξειδικευμένο τεχνικό για να κάνετε τις απαραίτητες ρυθμίσεις ή επαναβαθμονόμηση του συστήματος.

Μπορώ να αναμίξω στο όχημά μου ελαστικά διαφορετικών μαρκών και με διαφορετικό σχέδιο πέλματος;

Συνιστούμε να εφαρμόζετε ίδια ελαστικά σε όλες τις θέσεις των τροχών του οχήματός σας. Αν όμως εξαιτίας μη διαθεσιμότητας ή για οικονομικούς λόγους είναι αναγκαίο να γίνει ανάμιξη, τότε επιτρέπεται να αναμίξετε ελαστικά  διαφορετικών μαρκών και με διαφορετικό σχέδιο πέλματος αρκεί να έχετε στον ίδιο άξονα ελαστικά της ίδιας μάρκας και με το ίδιο σχέδιο πέλματος. Μπορεί επίσης να είναι δυνατή και η ανάμιξη του δείκτη φορτίου και του δείκτη ταχύτητας αρκεί να είναι ο δείκτης φορτίου και ο δείκτης ταχύτητας μεγαλύτεροι από το ελάχιστο που συνιστούν οι προδιαγραφές του κατασκευαστή του οχήματος (επιπλέον φορτίο σε σχέση με τυπικό φορτίο). Στις περιπτώσεις αυτές, τα ελαστικά με τις μεγαλύτερες τιμές θα πρέπει να εφαρμόζονται στον πίσω άξονα

Μπορεί να γίνει ανάμιξη σχεδίων πέλματος διαφορετικού βάθους;

Αν αποφασίσετε να αντικαταστήσετε μόνο 2 ελαστικά στο όχημά σας, τότε τα νέα ελαστικά θα έχουν πιθανότατα μεγαλύτερο βάθος πέλματος από εκείνα που θα απομείνουν στο όχημα. Κατά κανόνα, η ανάμιξη ελαστικών με διαφορετικό βάθος πέλματος επιτρέπεται. 

Η βιομηχανία ελαστικών συνιστά να εφαρμόζονται τα νέα ελαστικά στον πίσω άξονα. 

Κατά κανόνα, συνιστάται να υπάρχει καλύτερο κράτημα στον πίσω άξονα για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο της υπερστροφής κατά την οδήγηση και η απώλεια της ευστάθειας του οχήματος σε ολισθηρές επιφάνειες. Υπάρχουν, πάντως, κατασκευαστές αυτοκινήτων που συνιστούν την τοποθέτηση των νεότερων ελαστικών στον εμπρός άξονα. Ζητήστε περισσότερες πληροφορίες από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου και από τον ειδικό για τα ελαστικά  σας. 

Εξαίρεση στις επιτρεπόμενες αναμίξεις ελαστικών.

Ορισμένα οχήματα κατασκευάζονται έτσι ώστε να έχουν διαφορετική διάσταση εφαρμοσμένων ελαστικών στον εμπρός και στον πίσω άξονα. Σε τέτοιες περιπτώσεις εγκεκριμένης ανάμιξης των εφαρμοσμένων ελαστικών θα πρέπει να ακολουθείτε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του αυτοκινήτου. 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies με σκοπό την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγησή σας. Μάθετε περισσότερα εδώ