Η Ετικέτα Ελαστικών της ΕΕ έχει σχεδιαστεί να παρουσιάζει πληροφορίες σχετικά με 3 κριτήρια. Υπάρχουν όμως και πολλοί άλλοι σημαντικοί παράγοντες απόδοσης που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη, όπως:
Επιπρόσθετα από τα κριτήρια της ετικέτας ελαστικών, υπάρχουν τουλάχιστον 11 σχετικοί παράγοντες οι οποίοι περιλαμβάνονται στις συνήθεις δοκιμές ελαστικών (βλ. πίνακα πιο κάτω).
Για να εγκρίνουν ελαστικά για τα νέα οχήματά τους, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θέτουν αυστηρότατες προδιαγραφές για όλους αυτούς τους παράγοντες απόδοσης.
Επιπλέον, και οι δοκιμές που δημοσιεύονται ευρύτατα λαμβάνουν υπόψη αυτούς τους παράγοντες και επομένως εξακολουθούν να παραμένουν εξαίρετη πηγή ανεξάρτητων πληροφοριών για τη συνολική απόδοση ενός ελαστικού.
"Με ισχύ από το 2012 τα ελαστικά θα φέρουν σήμανση με μία „ενεργειακή ετικέτα“ παρόμοια με αυτή που βλέπουμε στα νέα ψυγεία. Εμείς πιστεύουμε: Είναι καλό που η ΕΕ καθιέρωσε την Ετικέτα Ελαστικών για την ενεργειακή αποδοτικότητα, το κράτημα σε βρεγμένο δρόμο και τον θόρυβο. Με την ετικέτα, οι οδηγοί θα μπορούν να έχουν κάποιες πληροφορίες για τις ιδιότητες ενός ελαστικού. Τα υποχρεωτικά στοιχεία της ετικέτας όμως δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τις εκτενείς και λεπτομερείς δοκιμές ελαστικών της ADAC ως την βέλτιστη πηγή πληροφοριών που θα βοηθήσει σε μία απόφαση αγοράς."
Κριτήρια Δοκιμών | Ετικέτα Ελαστικών | Δοκιμές Ελαστικών |
Στεγνό | ||
Ευστάθεια κατά την οδήγηση | Όχι | Ναι |
Χειρισμός | Όχι | Ναι |
Φρενάρισμα | Όχι | Ναι |
Βρεγμένο | ||
Φρενάρισμα | Ναι | Ναι |
Διαμήκης υδρολίσθηση | Όχι | Ναι |
Εγκάρσια υδρολίσθηση | Όχι | Ναι |
Χειρισμός | Όχι | Ναι |
Κράτημα στις στροφές | Όχι | Ναι |
Θόρυβος | ||
Εσωτερικός θόρυβος | Όχι | Ναι |
Εξωτερικός θόρυβος | Ναι | Ναι |
Αντίσταση κύλισης | Ναι | Ναι |
Φθορά | Όχι | Ναι |
Στάθμη PAH* στο πετρέλαιο | Όχι | Ναι |
Υψηλή ταχύτητα | Όχι | Ναι |
Λεζάντα | ||
Ναι | περιλαμβάνεται | *Πολυκυκλικοί Αρωματικοί Υδρογονάνθρακες |
Όχι | δεν περιλαμβάνεται |