Προϊόντα για Επιβατικά / Βαν / 4x4

H Continental ξεκινάει τη χρήση ανακυκλωμένων μπουκαλιών PET στην παραγωγή ελαστικών του 2022

 Μια νέα τεχνολογία για την κατασκευή ανακυκλωμένου νήματος από πολυεστέρα. Τα ελαστικά δεν μπορούν να κρατήσουν για πάντα. Ωστόσο, ο κύκλος ζωής των υλικών που χρησιμοποιούνται σε ένα ελαστικό μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν του ίδιου του ελαστικού. Η Continental μόλις έφτασε ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο για ελαστικά από 100% ανακυκλωμένα ή βιώσιμα υλικά. Βρισκόμαστε στην πρωτοπορία μιας πιο φιλικής προς το περιβάλλον αυτοκινητοβιομηχανίας και έχουμε ήδη δεσμευτεί να χρησιμοποιούμε νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούν ανακυκλωμένα υλικά. Από το 2022, θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο (PET) στην κατασκευή ελαστικών Continental, αντικαθιστώντας πλήρως τη χρήση του συμβατικού παρθένου PET.

Πώς τα πλαστικά μπουκάλια κατάληξαν στα ελαστικά

How PET tire recycling works

Πώς λειτουργεί η ανακύκλωση ελαστικών PET.


Πώς λοιπόν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια σε ελαστικά αυτοκινήτου; Η Continental συνεργάστηκε με την OTIZ, ειδική σε ίνες και κατασκευαστές υφασμάτων, για να αναπτύξει μια εξειδικευμένη τεχνολογία που παράγει υψηλής ποιότητας νήματα από πολυεστέρα από ανακυκλωμένο PET χωρίς τα χημικά στάδια που απαιτούνταν προηγουμένως στη διαδικασία ανακύκλωσης. Ο πολυεστέρας μπορεί να μην είναι το πρώτο υλικό που σκέφτεστε όταν βλέπετε ένα ελαστικό αυτοκινήτου, αλλά το νήμα τετραφθαλικού βουτυροαιθυλενίου (PET) είναι στην πραγματικότητα ένα βασικό συστατικό που αποτελεί το σφάγιο του ελαστικού με τη μορφή κλωστών κλωστοϋφαντουργίας που τρέχουν από χάντρα σε χάντρα (το εσωτερικό κύκλος του ελαστικού). 

Το στρώμα σε σχήμα πέταλου βρίσκεται ακριβώς πάνω από την εσωτερική επένδυση, επηρεάζοντας την αντοχή των ελαστικών, τη μεταφορά φορτίου και την άνεση. Είναι η ραχοκοκαλιά του ελαστικού, αντέχει τα φορτία και απορροφά τους κραδασμούς. Διατηρεί το σχήμα του ακόμη και σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, επομένως η θερμική σταθερότητα είναι ζωτικής σημασίας.

Ένα συμβατικό ελαστικό αυτοκινήτου περιέχει περίπου 400 g νήματος πολυεστέρα στο σφάγιό του και το PET χρησιμοποιείται ως υλικό στην πλειοψηφία όλων των ελαστικών Continental. Αυτό παραδοσιακά προέρχεται από αυτό που είναι γνωστό ως παρθένο PET, νήμα πολυεστέρα από πετρέλαιο. Χάρη στην καινοτόμο συνεργασία μας με την OTIZ, αυτό έχει αλλάξει.

Περισσότερα από 60 ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια θα παρέχουν τον πολυεστέρα που απαιτείται για μια πλήρη σειρά νέων ελαστικών, χωρίς να επηρεάζουν την ποιότητα του τελικού προϊόντος. Στη διαδικασία της «ανακύκλωσης», τα απόβλητα PET γίνονται ένα υλικό PET υψηλής απόδοσης. Εκτεταμένες εργαστηριακές δοκιμές  έχουν αποδείξει ότι οι ίνες δευτερογενούς πρώτης ύλης, αυτές που κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο PET, είναι εξίσου ανθεκτικές και ισχυρές με το παρθένο PET - δεν υπάρχει καμία επίπτωση στην απόδοση. Στη φετινή IAA, παρουσιάσαμε αυτό το εξαιρετικά καινοτόμο υλικό στην αυτοκινητοβιομηχανία ως μέρος του ελαστικού μας Conti GreenConcept. Ήταν η τέλεια περίσταση όπου ειδικοί και ηγέτες της βιομηχανίας από όλο τον κόσμο συζήτησαν την κινητικότητα του μέλλοντος, συμπεριλαμβανομένης της πράσινης τεχνολογίας για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.

Στην καινοτόμο διαδικασία ανακύκλωσης, οι ίνες περιστρέφονται από ανακυκλωμένο PET χωρίς να χρειάζεται να διασπάσουν το υλικό στα συστατικά του εκ των προτέρων. 

Dr. Andreas Topp, Head of Materials, Process Development and Industrialization of the Tires business area at Continental

Τα πλαστικά απόβλητα του σήμερα είανι τα υλικά παραγωγής του αύριο

Polyester yarn made from recycled PET

Είμαστε όλοι υπεύθυνοι για την υπερβολική παγκόσμια χρήση πλαστικού . Η μείωση της χρήσης πλαστικών μπουκαλιών για νερό και ανθρακούχα ποτά, για παράδειγμα, είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα. Ωστόσο, έως ότου απαγορευτούν τα πλαστικά μιας χρήσης παγκοσμίως, η ανακύκλωση παρέχει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες ενώ παράλληλα βοηθά στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στους ωκεανούς μας και στους χώρους υγειονομικής ταφής. Η χρήση ανακυκλωμένου πολυεστέρα έχει και άλλα περιβαλλοντικά οφέλη. Χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια στην παραγωγή και η χρήση ανακυκλωμένου PET συμβάλλει στη μείωση της εξάρτησης της παραγωγής από ορυκτά καύσιμα.

Επαναχρησιμοποιώ, ανακυκλώνω, επαναλαμβάνω

A Continental tire made using recycled PET

Ο Claus Petschick, επικεφαλής της βιωσιμότητας στην Continental Tires, πιστεύει ότι μια κυκλική οικονομία είναι το μοναδικό μοντέλο μελλοντικών επιχειρήσεων που είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Σε μια παραδοσιακή γραμμική οικονομία, ένας φυσικός πόρος δημιουργείται, χρησιμοποιείται και τελειώνει τελικά τη ζωή του ως απόβλητο προϊόν ή ρύπος. Τα κυκλικά οικονομικά στοχεύουν στον διαχωρισμό της συνεχούς ανάπτυξης από την κατανάλωση πεπερασμένων πόρων. μια κυκλική διαδικασία πηγαίνει από το σχεδιασμό στην αγορά από τον καταναλωτή στην ανακύκλωση και ξανά πίσω. Και η χρήση φιαλών PET είναι μόνο το πρώτο βήμα στη δέσμευση της Continental να χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παραγωγή ελαστικών υψηλής ποιότητας.

«Η φιλοδοξία μας είναι ξεκάθαρη», δηλώνει ο Petschick, εξηγώντας ότι η Continental «θέλει να κλείσει τελείως τους κύκλους προϊόντων και πόρων μας» το αργότερο έως το 2050, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρησιμοποιούμε 100% βιώσιμα υλικά για την παραγωγή νέων ελαστικών.

Σχετικά άρθρα

Βιώσιμα υλικά στην κατασκευή των αυτοκινήτων

Automakers are developing more and more innovative and sustainable car materials

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων οδηγούν τις αλλαγές βασιζόμενοι σε νέες εναλλακτικές και ανανεώσιμες πηγές, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα.

Διαβάστε Περισσότερα